طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

ولی امر مسلمین در سفر تاریخی خود به خراسان شمالی به تبیین چگونگی تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند و بشارت دادند که تشکیل تمدن باشکوه اسلامی در زمان حاضر خواهد بود ، اما نکته بسیار مهم این است که این امر مبارک نه در هنگام ظهور که سالها بعد از ظهور رخ خواهد داد ، به عبارت دیگر بشارت تحقق تمدن باشکوه اسلامی در زمان کنونی که سالها بعد از ظهور رخ خواهد داد ، قریب الوقوع بودن تحولات عظیم جهانی در نگاه معظم له را نشان میدهد.

 

آیا مسلمانان قادر خواهند بود قبل از ظهور ، تمدنی با عظمت و ممتاز تشکیل دهند؟

تمدن نوین اسلامی چه رابطه ای با ظهور دارد؟

آیا تمدن باشکوه اسلامی قبل از ظهور تشکیل خواهد شد یا بعد از ظهور؟

آیا ظهور آغاز تمدن نوین اسلامی می باشد یا یکی از مراحل آن؟

پیش بینی روایات شریف پیرامون تحقق تمدن باشکوه اسلامی چیست؟

نقش ظهور در تشکیل یا تسریع تشکیل تمدن ممتاز اسلامی چیست؟

آیا بشارت تحقق تمدن عظیم اسلامی در عصر حاضر بشارت بسیار نزدیک تری در خود ندارد؟

فاصله زمانی مابین ظهور تا تشکیل تمدن باشکوه اسلامی چقدر است؟

 

انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57 با وقوع خود راهی جدید در برابر اندیشمندان و ملتهای مسلمان و مستضعف جهان گشود ، در زمانی که جهان تنها دو بلوک غرب و شرق را می شناخت و خارج از این دو قدرت ، حرف و ایده ای متصور نبود ، ناگاه نوری در ظلمت حیات انسان درخشیدن گرفت و علی رغم تمام هجوم ها و فشارها روز بروز فروزان تر شد، با سقوط بلوک شرق و زمین خوردن تفکر پوچ مارکسیسم ، این اسلام انقلابی بود که در برابر غرب و تمدن منحط آن قد برافراشت ، اما دیری نپایید تا اینکه آثار سستی و اضمحلال تمدن غرب نیز آشکار شد و نشانه های فروپاشی آن هویدا گردید و به جرات می توان گفت که اینک در رویارویی تمدن ها این تمدن نوپای اسلام است که علی رغم تمام هجوم ها و تخریب ها با جذابیت روزافزون در حال گسترش و فراگیر شدن است.

از سویی دیگر نگاهی گذرا به منابع اسلامی نشان می دهد که وعده گسترش و غلبه اسلام بر سراسر جهان علاوه بر اینکه از وعده های مهم خداوند متعال در قرآن کریم است در منابع روایی ما نیز جایگاه ویژه ای دارد ، اما سئوال مهم این است که آیا روند کنونی جهان اسلام می تواند به تحقق وعده الهی و حاکمیت جهانی اسلام در عصر حاضر منتهی شود یا همچون برخی دوره های تاریخی ضعف و سستی و افول ، آینده ی احتمالیِ جهان اسلام است ، ما تلاش خواهیم کرد با استفاده از فرمایشات ولی امر مسلمین(مدظله) پاسخ این سئوال مهم را بیابیم.

امام خامنه ای(مدظله) حداقل در بیش از یک دهه قبل با پیش بینی تحولاتی عظیم برای جهان اسلام از علماء ، روشنفکران و سیاستمداران سراسر جهان اسلام می خواهد تا با حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از اختلافات داخلی ، جامعه اسلامی و جوانان بالنده این نسل را رویارویی با حوادثی بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند :



علما و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام درس وحدت و یکپارچگی را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند. قسمتی از پیام مقام معظم رهبری(مدظله) به مراسم حج سال 80

اهمیت و عظمت پیش بینی عجیب تحولات بزرگ جهان اسلام توسط ولی امر مسلمین قبل از تهاجم همه جانبه غرب به خاورمیانه و وقوع بیداری اسلامی زمانی درک می شود که ما در فراز پایانی جملات معظم له اندکی تامل کنیم ، معظم له بعد از پیش بینی حوادث بزرگ جهان اسلام ، آمادگی جوانان را طلب می کند و آن را مستلزم ورود به وقایع فوق العاده ای که شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام را در پی دارد، می داند ، در واقع باید گفت تشکیل امت متحد و یکپارچه اسلام حداقل در بیش از یک دهه پیش توسط ولی امرمسلمین(مدظله) پیش بینی شده و لوازم تحقق آن یعنی لزوم توجه علماء ، روشنفکران و سیاستمداران جهان اسلام به مسئله وحدت و یکپارچگی و مهیا ساختن جوانان جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

در حقیقت باید گفت امام خامنه ای مدظله با دید الهی خویش از مدتها پیش شرایط مساعد و مستعد جهان اسلام را دریافته ، بشارت داده و در ادامه توانسته است با فضل الهی رویارویی تمدن غرب با جهان اسلام را که علاوه بر ابعاد فرهنگی ، رسانه ای و اقتصادی ، وجهه نظامی قابل توجهی نیز به خود گرفته بود به خوبی رهبری و مدیریت کند.

البته به مدد مدیریت الهی ولی امر مسلمین در اواسط دهه 80 در داخل کشور نیز جریان عدالتخواه ولایتمدار با شعار نهضت خدمت رسانی و در پیش بودن تمدن نوین اسلامی(ظهور) توانست با کسب آرای توده های مستضعفان و مومنان هسته ی اولیه تشکیل تمدن نوین اسلامی در ایران انقلابی را اجرایی کرده و با پیشرفتها و جهش های سریع در اکثر ابعاد و همچنین برجسته کردن بعد استکبارستیزی و پافشاری بر اصول و ارزشها ، و تکمیل الگوی درخشان انقلاب اسلامی در نگاه ملتهای مسلمان ، جهان اسلام را برای جهش فوق العاده " بیداری اسلامی " مهیا سازد.

و اینگونه بود که اندکی قبل از آغاز حرکت عظیم جهان اسلام ، ولی امر مسلمین(مدظله) در پیام حج سال 87 به جهان اسلام بشارت دادند که تمدن نوین اسلامی در راه است :



كسانی كه در گذشته‌ئی نه چندان دور آيه‌ی يأس ميخواندند و نه تنها اسلام و مسلمين بلكه اساس معنويت و دينداری را در برابر هجوم تمدن غرب، از دست‌رفته می‌پنداشتند، امروز سر بر افراشتن اسلام و تجديد حيات قرآن و اسلام، و متقابلاً ضعف و زوال تدريجی آن مهاجمان را به چشم می‌بينند. و با زبان و دل تصديق ميكنند.

من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ی الهی يعنی پيروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوين اسلامی در راه است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِی ارْتَضي‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِی لا يُشْرِكُونَ بِی شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
آغاز بیداری اسلامی و به زیر کشیده شدن حکام مزدور چندده ساله توسط ملتهای مسلمان به وضوح نشان داد که جهان اسلام مرحله ای جدید از حیات نورانی خویش را آغاز کرده است ، مرحله ای که در آن اسلام انقلابی با محوریت ایران پرچمدار است ، در حالی بشارتهای مکرر ولی امر مسلمین و تحقق تحولات بزرگ جهان اسلام نوید در حال تحقق بودن تمدن نوین اسلامی را می داد که معظم له در پاییز سال 90 و در جمع مردم کرمانشاه به صراحت تحقق حاکمیت اسلام بر سراسر خاورمیانه در زمان کنونی را مژده دادند ، حاکمیتی که علی القاعده بنا بر روایات شریف تنها پس از ظهور امام عصر(عج) محقق می گشت :

من تردیدی ندارم که آینده متعلق به اسلام است ، آینده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان شاالله آنروزی را که پرچم اسلام در تمام این مناطق به اهتزار دربیاید و یک مجموعه ی متحد اسلامی مقتدر و باعزت تشکیل بشه ، اون روز رو شما خواهید دید به توفیق الهی!




از سویی دیگر تحقق تمدن نوین اسلامی با تعابیر دیگری در پیام حج سال 90 توسط ولی امر مسلمین تکرار می شد :

در ميانه‌ى حجّ سال گذشته و حج امسال، حوادثى در دنياى اسلام پديد آمده است كه ميتواند سرنوشت امت اسلامى را دگرگون ساخته و آينده‌اى درخشان و سرشار از عزت و پيشرفت مادى و معنوى را نويد دهد.

مسلمانان براى اينكه بتوانند مسائل خود را به صورت جدّى با جهانخواران حل كنند، بايد خود را به مرز قدرت بزرگ جهانى برسانند؛ و اين جز با همكارى و همدلى و اتحاد كشورهاى‌اسلامى به دست نخواهد آمد

تا چنگ و دندان قدرتهاى خونخوار و وحشى غربى شكسته نشود، هميشه چنين خطرهائى براى كشورهاى‌ اسلامى متصور است و نجات از آن، جز با تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام ميسر نيست

غرب و آمريكا و صهيونيزم، امروز از هميشه ضعيف‌ترند. گرفتاريهاى اقتصادى، ناكامى‌هاى‌ پى‌درپى‌ در افغانستان و عراق، اعتراضهاى عميق مردمى در آمريكا و ديگر كشورهاى غربى - كه دامنه‌ى آن روزبه‌روز گسترده‌تر شده است - مبارزات و جانفشانى‌هاى مردم فلسطين و لبنان، قيامهاى دليرانه‌ى مردم در يمن و بحرين و برخى ديگر از كشورهاى زير نفوذ آمريكا، همه و همه حامل بشارتهاى بزرگى براى امت اسلامى و بويژه كشورهاى انقلابى جديد است. مردان و زنان مؤمن در سراسر جهان اسلام و بويژه در مصر و تونس و ليبى، از اين فرصت برای تشکیل قدرت بین الملل اسلامی ، بيشترين بهره را ببرند.

و اینک نیز ولی امر مسلمین(مدظله) در سفر خراسان شمالی بار دیگر به صراحت از تحقق تمدن متعالی ، ممتاز و باشکوه اسلامی در زمان کنونی خبر می دهند :

انقلاب اسلامى تواناست. آن قدرتى و ظرفيتى و انرژى متراكمى كه در انقلاب اسلامى وجود دارد، اين توانائى را دارد كه همه‌ى اين موانعى را كه من گفتم و بسيارى‌اش را هم نگفتم، از سر راه بردارد و آن تمدن ممتازِ برجسته‌ى متعالىِ باشكوه اسلامى را جلوى چشم همه‌ى دنيا برقرار كند؛ و اين در زمان شما خواهد بود، ان‌شاءاللّه به دست شما خواهد بود، با همت شما خواهد بود. هرچه ميتوانيد، خودتان را از لحاظ علم و عمل و تزكيه و تقويت روح و تقويت جسم - همان طورى كه بارها عرض شده - آماده كنيد و ان‌شاءاللّه اين بار سنگين را به دوش بگيريد.

اما در این رابطه چند سئوال مهم وجود دارد :

آیا مسلمانان قادر خواهند بود قبل از ظهور ، تمدنی با عظمت و ممتاز تشکیل دهند؟

تمدن نوین اسلامی چه رابطه ای با ظهور دارد؟

آیا تمدن باشکوه اسلامی قبل از ظهور تشکیل خواهد شد یا بعد از ظهور؟

آیا ظهور آغاز تمدن نوین اسلامی می باشد یا یکی از مراحل آن؟

پیش بینی روایات شریف پیرامون تحقق تمدن باشکوه اسلامی چیست؟

نقش ظهور در تشکیل یا تسریع تشکیل تمدن ممتاز اسلامی چیست؟

آیا بشارت تحقق تمدن عظیم اسلامی در عصر حاضر بشارت بسیار نزدیک تری در خود ندارد؟

فاصله زمانی مابین ظهور تا تشکیل تمدن باشکوه اسلامی چقدر است؟

در پاسخ این سئوالات باید گفت آنچه که از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) برداشت می شود این است که بذر تمدن نوین اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جان ملتهای مسلمان کاشته شد و در طی چند دهه این بذر رشد و نمو کرد و با آغاز بیداری اسلامی در خاورمیانه وجود مقدس این تمدن نوظهور تولد یافته و می رود تا به تدریج با رشد و نمو ، سراسر سرزمین های اسلامی را فراگیرد و خاورمیانه اسلامی تشکیل شود ، همان مجموعه متحد اسلامی یا قطب قدرتمند جهان اسلام که ولی امر مسلمین بارها بشارتش را داده اند.

اما از سویی دیگر باید گفت که قدرت گرفتن تمدن نوین اسلامی در خاورمیانه که همان استقرار اسلام انقلابی یا فراگیر شدن خط مقاومت می باشد ، عین ظهور می باشد زیرا در روایات اسلامی سرزمین های اسلامی در قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج) متفق و یکپارچه نبوده و متشتت و پراکنده می باشند و نه تنها خبری از مجموعه متحد اسلامی نیست که در جای جای سرزمینهای اسلامی بجز مشرق زمین و بخش هایی از شام و یمن ، افراد ستمگر و جائر حکومت می کنند و تنها پس از ظهور امام عصر(عج) است که ملتهای مسلمان تحت رهبری آن بزرگوار متحد شده و ضمن آزادسازی سرزمین های اسلامی مجموعه ای متحد و یکپارچه در خاورمیانه تشکیل می دهند که این حکومت سکوی پرش اسلام برای حاکمیت جهانی خواهد بود.

نمی توان فاصله زمانی دقیقی مابین ظهور و تشکیل تمدن اسلامی بدست آورد ، تنها می توان گفت ظهور امام عصر(عج) نه در آغاز تشکیل تمدن نوین اسلامی است نه در پایان آن بلکه ظهور در یکی از مراحل میانی تشکیل تمدن نوین اسلامی می باشد و اوج گیری و شکوه تمدن نوین اسلامی را باید سالها بعد از ظهور و بعد از سپری شدن مدتی از حکومت امام عصر(عج) به نظاره نشست.

پس میتوان بشارت بزرگ امام خامنه ای(مدظله)در سفر خراسان شمالی را ناظر بر حقیقت قابل تاملی دانست :

... و اين (تمدن باشکوه اسلامی) در زمان شما خواهد بود، ان‌شاءاللّه به دست شما خواهد بود، با همت شما خواهد بود.

پس می توان به خوبی مشاهده کرد که در این بشارت بزرگ نه بشارت ظهور که بشارت تحقق شکوه تمدن اسلامی سالها بعد از ظهور مدنظر می باشد ، اما مسلم اینکه در ابتدا ظهور رخ می دهد و پس از آن است که بعد از سپری کردن جنگهای متعدد و گسترده و چالشهای بزرگ ، امام عصر(عج) با تسلط بر امور و تشکیل حکومت بزرگ خود ، تمدن باشکوه اسلامی را تشکیل خواهند داد و حتی بعد از تشکیل حکومت جهانی اسلام نیز مدتی طول خواهد کشید تا آن تمدن درخشان موعود روایات محقق گردد.

با در نظر گرفتن این مسئله که ولی امرمسلمین(مدظله) تحقق تمدن باشکوه اسلامی را در زمان ما بشارت داده اند ، پس تحقق ظهور که مرحله ای جلوتر از اوج و شکوه تمدن اسلامی خواهد بود به طریق اولی به زمان حاضر نزدیک و نزدیک تر است و این نکته بسیار مهم این بشارت تاریخی می باشد ، تحقق تمدن باشکوه اسلامی در زمان ما خواهد بود و البته واقعه شریف ظهور که سالها پیش از آن است.

و اینگونه است که علی رغم برخی ناباوری ها ، ولی امر مسلمین(مدظله) نه تنها بشارت ظهور را در زمان ما داده اند که تشکیل تمدن باشکوه و ممتاز اسلامی که سالها بعد از ظهور خواهد بود نیز در نگاه معظم له در زمان ما خواهد بود(ان شاءالله) و البته رسیدن به این حقایق مبارک و درخشان همانگونه که امام خامنه ای بعد از این بشارتها بیان فرموده اند مستلزم همت و آمادگی نسل جوانی است که معظم له آنان را آرمانگرا و ایثارگر می دانند.

 

 


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:,

] [ 10:48 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه